Velika nagrada Brazila: izgledi i oklade 09.11.2025


Interlagos stiže u odlučujuću fazu Svjetskog prvenstva 2025. s titulom još uvijek u igri i McLarenom koji vodi u bodovima. Staza u São Paulu nagrađuje tempo utrke, trakciju u “Senni S” i aerodinamičku učinkovitost u posljednjem uzbrdičnom sektoru, koji zahtijeva puno vremena na punoj snazi.
Bit će to sprint vikend (petak, sprint), s fizičkim zahtjevima zbog smjera suprotnog od kazaljke na satu i neravne staze. Pratite vremensku prognozu: postoji realna mogućnost kiše sva tri dana, što je klasik u São Paulu. Povijesno gledano, Red Bull i McLaren su ovdje dobro nastupili; Ferrari i Mercedes imaju dobru brzinu u jednom krugu, ali nedosljednu degradaciju guma. Kazne na motoru i parc fermé u sprintu mogli bi utjecati na strategije.
Informacije: datum, vrijeme i gdje gledati GP
- Staza: Autodrom José Carlos Pace (Interlagos)
- Datum i vrijeme utrke: nedjelja, 9. studenog
- Kvalifikacije: subota, 8. studenog
Kvote za pobjednika Velike nagrade Brazila
U nastavku je procjena trenutnih kvota za pobjednika (na temelju španjolskog tržišta):
Najnovije vijesti o favoritima za postolje
Tri imena s najvećim izgledima za pobjedu, na temelju nedavne forme i tržišne vrijednosti, su Norris, Verstappen i Piastri. Borba za pole position možda neće odražavati njihov nedjeljni tempo, a kiša bi mogla premjestiti polje. Startovi i upravljanje gumama u prljavom zraku često određuju polovicu pozicija na postolju u Interlagosu.
Lando Norris
Norris preuzima vodstvo u prvenstvu s najmanjom razlikom nakon vrlo solidne nedjelje u Meksiku, s McLarenom koji održava najbolji prosječni tempo u sredini utrke. Već je bio nevjerojatno jak ovdje 2024. (pole position i pobjeda u sprintu), a njegovo samopouzdanje u brzi prijenos težine dobro mu služi na Senninom ‘S’ i pri kočenju u zavoju 4.
Njihovo područje za poboljšanje je upravljanje startovima i ponovnim startovima po mokrom: povijesno gledano, u Brazilu, razdoblja sigurnosnih automobila i crvene zastave kažnjavaju one koji izgube temperaturu na svojim Pirelli gumama. Ako tim održava čiste zaustavljanja u boksu i dobro čita prozor glatkih/srednjih guma, oni su kandidat broj jedan.
Obično se vrlo dobro brine o srednjoj gumi u drugom stintu, ključno sa sigurnosnim automobilima koji “razbijaju” tradicionalne prozore.
Max Verstappen
Iako Red Bull nije bio referentni bolid u 2025., Verstappen održava izuzetno visoku stopu izvedbe u kaotičnim nedjeljama. Interlagos mu odgovara: agresivno vuče snažno pod opterećenjem i zna kako pronaći prostor u zavojima 1-2 s kontroliranim rizikom.
Njihov dosadašnji uspjeh ovdje je izvrstan, s nedavnim pobjedama i odlučnim manevrima na mokrom. Ako RB uspije pronaći dosljedniju ravnotežu u srednjim zavojima drugog sektora i bolju stražnju potporu kako bi izbjegao pregrijavanje lijevog stražnjeg dijela, pobjeda je još jednom njihova granica.
U kvalifikacijama bi mogao startati iz drugog reda; s fleksibilnom strategijom (rano podrezivanje ili prerezivanje ako je niska degradacija) i zidom boksa koji reagira na sigurnosne automobile, on je prirodni rival McLarenima.
Oscar Piastri: trenutna situacija i mogućnosti
Piastri stiže u São Paulo bod iza vodećeg nakon vrlo snažnog srednjeg dijela sezone, iako je imao nekoliko nedjelja zaglavljenih u prljavom zraku. Interlagos nagrađuje njegovu preciznost u promjenama smjera: u suhim uvjetima, njegova delta u drugom sektoru obično je među najboljima.
Bio je ključan 2024. s pole pozicijom u sprintu i zna kako se dobro nositi s hladnim gumama nakon neutralnih razdoblja. Njegova Ahilova peta mogla bi biti start na glavnom pravcu ako krene na prljavoj strani. Na mješovitoj stazi ili s ranim odlukama o gumama na srednjem stupnju, ima stvarne šanse za prevrtanje, iskorištavajući McLarenov niži pad.
Ako uspješno izvede izvođenje pucnjave i izbjegne promet, mjesto na postolju je vrlo vjerojatno; s kišom i dobro izvedenim zaustavljanjima u boksu, pobjeda nije nerazumna.
Uvjeti na stazi i očekivano vrijeme
Interlagos (4.309 km, 71 krug) vozi se suprotno od kazaljke na satu, s dvije DRS zone: glavnim pravcem prema T1 i ‘Reta Oposta’ prije T4. Sektor 2 pun je povezanih zavoja s promjenama nagiba; sektor 3 je vrlo brz, gdje su otpor i snaga važni.
Neravan asfalt, agresivni rubnici i sklonost propadanju pod pritiskom; umjerena degradacija, posebno na lijevom stražnjem kotaču. Strategijski prozor od jednog do dva zaustavljanja ovisno o temperaturi i razdobljima sigurnosnog automobila.
Prognoza ukazuje na veliku vjerojatnost kiše u petak-subotu-nedjelju, s blagim temperaturama. To uvodi rizik od akvaplaninga na spuštanju prema T4 i kritično upravljanje prozorom slicka/srednje površine guma.
S vodom, pole position gubi relativnu vrijednost, a važnost ritma u čistom zraku i donošenja odluka sa zida raste.
Usporedba vodećih trkaćih timova
McLaren dolazi s najzaokruženijim paketom: učinkovitim potisnim tlakom, dobrim prianjanjem i kontroliranim smanjenjem opterećenja usred utrke. U sprintevima obično postiže visoke rezultate zahvaljujući širokom operativnom prozoru.
Red Bull je poboljšao brzinu na ravnom putu i trakciju, ali mu je potrebna stabilnost u zavojima srednje brzine kako bi izbjegao kažnjavanje stražnjih guma; ako je pronađu, Verstappen nadoknađuje ostatak.
Ferrari je vrlo konkurentan u jednom krugu; na dugim stazama izmjenjuje vrhove i padove ovisno o temperaturi, s posebnom osjetljivošću na prednje zrnasto nanošenje.
Po kiši, Ferrari i Mercedes obično brzo zagrijavaju gume, što je korisno pri ponovnim pokretanjima; McLaren, s druge strane, blista kada je staza suha i može produžiti periode.
Pouzdanost ne bi trebala biti problem, ali s parc ferméom sprinta, svaki rani dodir ugrožava dugu utrku.
Najnoviji rezultati Velike nagrade Brazila
Povijesno gledano, Interlagos je davao različite rezultate, ali posljednjih nekoliko godina imalo je jasne dominantne snage: 2022. pripala je Georgeu Russellu (Mercedesov plasman na prvo i drugo mjesto s pobjedom u sprintu); 2023. Max Verstappen uvjerljivo je pobijedio; a 2024. Verstappen je ponovio svoj trijumf u kaotičnoj, mokroj utrci, a Alpine je osigurao iznenađujuće dvostruko postolje (Ocon i Gasly). McLaren se ovdje obično vrlo dobro kvalificira; Red Bull obično blista u tempu utrke i upravljanju prilikama; Ferrari je izmjenjivao postolja s teškim nedjeljama zbog degradacije guma ili strateških odluka.
Sažetak ključnih čimbenika za ovaj općeprihvaćeni postupak
- Stanje asfalta: rupasto i osjetljivo na bočni vjetar.
- Izbor aerodinamičkog opterećenja: otpor vs. trakcija na završnom usponu.
- Upravljanje gumama (stražnji lijevi) i prozori za temperaturu.
- Izlaz s roštilja na stranu i položaji za čišćenje.
- Strategije sa sigurnosnim automobilima i mogućim zaustavljanjima u boksu pod VSC-om.
- Visok rizik od kiše: vrijeme pojave međuslojnih i kišnih mrlja.

